11/14/2012

powitanie slonca..

Powitanie Słońca stanowi sekwencję dwunastu ćwiczeń połączonych w jeden ciągły ruch, w której poszczególnym pozycjom ciała towarzyszą zsychronizowane z nimi fazy oddechu. Ten oparty na jodze układ normalizuje pracę gruczołów wydzielania wewnętrznego. Powtarzany codziennie uelastycznia i wzmacnia mięśnie oraz wiązadła kręgosłupa, poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego, nerwowego, oddechowego i krążenia. Jest doskonałą praktyką do utrzymania dobrego samopoczucia i zachowania właściwego poziomu energii witalnej. Pozycja pierwsza: stań prosto ze złączonymi stopami, dłonie złóż przed klatką piersiową jak do modlitwy. Oddychaj normalnie. Pozycja druga: na wdechu unieś ramiona ku górze wychylając się jak najbardziej do tyłu. Pozycja trzecia: wykonaj skłon w przód robiąc jednocześnie wydech. Jeżeli możesz, oprzyj dłonie na podłodze obok stóp, a głową dotknij kolan. Pozycja czwarta: robiąc wdech wykonaj przysiad podparty (prawa noga ugięta pod kątem prostym, stopa ułożona pomiędzy dłońmi; lewa noga wyciągnięta jak najdalej do tyłu, staraj sie nie dotykać kolanem do ziemii). Głowę unieś ku górze. Pozycja piąta: w czasie wydechu dostaw prawą stopę do lewej, utrzymuj tułów w linii prostej podpierając się rękami. Pozycja szósta: wstrzymując oddech opuść ciało w kierunku podłoża, oprzyj się na stopach, kolanach, klatce piersiowej, dłoniach i czole. Pośladki, uda i brzuch unieś ku górze. Pozycja siódma: podczas wdechu opuść biodra na podłogę. Wspierajac się na rękach unieś w górę klatkę piersiową i głowę. Pozycja ósma: wykonując wydech podnieś biodra i pośladki do góry, prostując przy tym nogi i opierając się na stopach i rękach. Głowę schowaj miedzy ramiona. Pozycja dziewiąta: podczas wdechu wykonaj przysiad podparty (lewa noga ugięta pod kątem prostym, stopa ułożona pomiędzy dłońmi; prawa noga wyciągnięta jak najdalej do tyłu, staraj sie nie dotykać kolanem do ziemii). Głowę unieś ku górze. Pozycja dziesiąta: na wydechu dostaw lewą stopę do prawej. Prostując obie nogi, wykonaj skłon w przód tak jak w pozycji 3 - jeżeli to możliwe, oprzyj dłonie na podłodze obok stóp, a głową dotknij kolan. Pozycja jedenasta: przy wdechu unieś ramiona w górę i wychyl sie do tyłu powracając tym samym do pozycji 2. Pozycja dwunasta: robiąc wydech opuść ramiona i powróć do pozycji wyjściowej - dłonie złożone przed klatką piersiową.
Praktyczne wskazówki Aby odczuć pozytywny wpływ Powitania Słońca na organizm należy pamiętać o kilku zasadach dotyczących jego praktykowania : * układ najlepiej jest wykonywać na świeżym powietrzu o świcie, z twarzą zwróconą w kierunku słońca; jeżeli nie jest to możliwe, wykorzystaj wyobraźnię wizualizując sobie wschód słońca; * na początku przećwicz poszczególne asany (pozycje) osobno, następnie przejdź do powtórzenia całego cyklu 2 krotnie, w kolejnym tygodniu wykonaj 4 powtórzenia i stopniowo zwiększaj tę ilość do 12 rund; możesz praktykować 6 powtórzeń rano i 6 powtórzeń wieczorem; * pamiętaj o tym, że każda faza ruchu połączona jest z wdechem lub wydechem; obowiązuje zasada, że podczas ruchów zwiazanych ze skłonem w przód robimy wydech, natomiast odchylenie w tył połączone jest z wdechem; jedynie pozycja 6 utrzymywana jest na bezdechu; * całą sekwencję należy wykonywać płynnie i jednostajnie; * ruchy ciała powinny być miękkie, zrelaksowane i wyważone; * podczas praktykowania układu bądź rozluźniony i świadomy wrażeń dochodzących z wnętrza organizmu; * w zależności od tempa wykonywania, Suryanamaskar może mieć działanie pobudzające (przy szybkich ruchach ciała) lub uspokajające (przy ruchach powolnych); * po zakończeniu ćwiczenia połóż się wygodnie, zamknij oczy, oddychaj spokojnie relaksując się i wsłuchując w siebie; * układu nie powinny wykonywać osoby cierpiące na nadciśnienie tętnicze, przepuklinę, zakrzepowe zapalenie żył, bóle kręgosłupa w okolicy krzyżowej, a także kobiety powyżej trzeciego miesiąca ciąży i w czasie miesiączki.

medytacja dynamiczna wg.silvy z dzwiekiem mis tybetanskich..

medytacja medytacja do nauki wchodzenia w stan alfa(7-14hz dla fal mozgowych)..polecam stosowac przez 21 dni ,aby sie nauczyc a potem wtedy gdy potrzebujesz..czas trwania 20min..najlepiej sluchac o tej samej porze dnia i w tych samych warunkach.. nagranie dokonane w czerwcu tego roku przy wspolpracy kolegi irka b.za co mu serdecznie dziekuje:)(nagrywanie i montaz),moja skromna osoba stuka w miski i czyta tekst(udalo sie za pierwszym razem czytac prawie bez pomylek oczywiscie po wczesniejszym wejsciu w stan alfa)..mozna korzystac a nawet trzeba ..korzysc dla wlasnego zdrowia i samopoczucia nie ma ceny wiec udostepniam gotowa pigulke zdrowia..:)tylko stosowac..jako ze przemiany sa juz bardzo odczuwalne i nadchodzi-nadeszla zmiana warto sie przygotowac ..chyba ze ktos woli stan depresji to juz jego wolna wola:))no i jak zawsze zapraszam na bezposredni kontakt z misami,subtelnymi energiami kolorow,kamieni,roslin itd.. wiem ze wola panie w ie pojsc zrobic sobie paznokcie,wlosy,cos co widac i da natychmiastowa satysfakcje i zrobi to jeszcze ktos inny..trudno bowiem pracowac ze swoim wnetrzem,swiadomoscia,emocjamii,ale urzemy wszyscy i nie bedzie trzeba ladnie wygladac,zostanie rdzen ,ktory smiertelny nie jest a pozostanie zaniedbany ..i zabawa zacznie sie od nowa..karma zatoczy krag i po raz wtory znajdziemy sie w srodku zdarzen i emocji ktore czesto niosa bol i cierpienie..wiec naprawde warto robic cos i w tym kierunku :) 21.12.2o12 jak dla mnie data umowna,bo zmiany juz trwaja..ale chce spedzic ten dzien przesilenia zimowego z ludzmi myslacymi w podobny sposob w medytacji,skupieniu i oczekiwaniu na wielki przeskok swiadomosci ludzii i ziemii.. wiec jesli sam-a odczuwasz niepokoj,to warto siegnac po gotowe nagranie medytacji lub samemu poszukac cos dla siebie(moze byc to rozaniec,to co pozwoli na spokoj skaczacej malpy(umyslu)..ale robic to regularnie..bo praktyka czyni mistrza..oczywiscie dbac o swoje cialo w tym czasie(ruch,odzywianie,prawidlowe oddychanie)..no i niech sie dzieje wola nieba..:)
APAN VAYU MUDRA - MUDRA RATUJĄCA ŻYCIE. Technika wykonania: palec wskazujący (Powietrze) składamy tak, aby czubkiem dotknął podstawy kciuka (Ogień); równocześnie składamy opuszkami: palec środkowy (Niebo), serdeczny (Ziemia) i kciuk (Ogień... ). Mały palec (Woda) zostaje wyprostowany. Wskazania: · atak serca · bóle serca i kołatanie serca · schorzenia i niedomagania sera · zawał mięśnia sercowego · uczucie dyskomfortu w okolicy serca połączone ze smutkiem i trwogą. Ten układ palców funkcjonuje jako pierwsza pomoc przy objawach ataku serca i reguluje wiele schorzeń serca. Wykonywania tej mudry powinniśmy nauczyć się wszyscy, bowiem jej znajomość może uratować życie nam samym, naszym bliskim i znajomym. W przypadku ataku serca powinno to ćwiczenie być natychmiast wykonane obiema rękami. Natychmiastowa ulga jest porównywalna ze skutkiem zażycia nitrogliceryny.PRAŃ MUDRA - MUDRA ŻYCIA. Technika wykonania: opuszki palców serdecznego (Ziemia), małego (Woda) i kciuka (Ogień) są razem złączone. Pozostałe palce są swobodnie wyprostowane. Wskazania: · wyczerpanie, zmęczenie · szybkie męczenie się · nerwice · objawy senności · osłabienie wzroku · zaburzenia wzroku. Wykonanie tej mudry wyrównuje potencjał energetyczny całego organizmu, sprzyja wzmocnieniu sił witalnych. Stosowanie jej jest wskazane w stanach wyczerpania i zmęczenia. PRAŃ MUDRA polepsza ostrość wzroku, leczy choroby wzroku i oczu. Redukuje objawy senności i nerwowości. Doenergetyzowuje cały organizm. Praktyczne wskazówki Podczas wykonywania mudr należy pamiętać o kilku zasadach: * przed ich rozpoczęciem należy rozluźnić nadgarstki i zrelaksować mięśnie dłoni; * podczas wykonywania układów, w których łączymy opuszki palców, pamiętaj, aby palce stykały się ze sobą lekko; * daną mudrę należy powtarzać kilka razy dziennie przez np. 2 lub 3 kwadranse; * podczas dnia można wykonywać więcej niż jedną mudrę oddziałując w ten sposób na kilka dolegliwości; * mudry wykonuj świadomie, w stanie wyciszenia wewnętrznego.

1/28/2012

nauka na basie..



pierwszy cover na bas rhcp..nie jest jeszcze taki dopracowany:)ale poszlo,ponizej nastepny cover the cure z dedykacja dla klona:)
a na samym dnie juz orginaly i covery profesjonalistow:)
pozdrawia amatorka strun:)